back to basic.

Jag och bonden körde rygg igår ! grymt och givande pass. På senare tid så har nog ryggen blivit favoriten att träna. Jag drog igenom passet med :

chins
latsdrag brett grepp
t-bar rows
latsövning i cable

4-5 set - 90s vila mellan seten.

Avslutade med 2 övingar för nacken.

Vid nästa beställning av kosttillskott så kommer jag gå tillbaka till mitt gammla kostprogram som jag körde på när jag jobbade på Mörlunda slipservice AB...Periodisk fasta !, Simpelt och enkelt men definitivt mer mat. Man äter under en 8 timmars period och sedan fastar man 16 timmar resten av dygnet, låter kanske lite tungt men kroppen anpassar sig efter nån vecka.

Vad är det då som är fördelaktigt med Periodisk Fasta ? För det flesta låter detta helt otroligt och dessutom dumt.

* Bättre insulinkänslighet, i stort sett eliminera risken för diabetes typ 2.

* Mer fokus under arbetsdagen (i fastefasen) detta kan härledas till påverkan av BDNF.

* Stabil blodsocker kurva under dagen resulterar i bättre humör och inga “låg” perioder - arbetsdagen blir effektiv.

* Bättre metabolisering av näringsämnena.

* Minimera risken för alzheimers (BDNF).

* Ett lätt underskott av kalorier är knappt märkbart.

* Äta sig mätt varje dag, och inte behöva undvika kolhydrater då insulinkänsligheten är god.

 

Nu ska jag återgå till mitt kära kök, storkok på kyckling och ris !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0