Bröst axlar.

Har kört bröst och axlar idag, fick som vanligt ta med mig min iphone gris eftersom stereon är sönder på gymmet. bröst är nog den tråkigaste muskelgruppen att träna. Med tanke på att jag har ett rätt kort kcal intag under vilodagarna så känns det lite som jag har förlorat min styrka iaf när det kommer till bänkpress, 100 -110kg i bänk var inga problem förr. Nu för tiden så får jag verkligen kämpa i bänkpress. Har även fått i uppdrag att hjälpa en kompis med 5kg viktminsking, känns skoj när folk är seriösa och frågar efter hjälp. Jag är ju inget proffs, men eftersom jag älskar träningen och kosten så är jag rätt så påläst så tror inte det kommer bli några problem. Ska sätta mig vid datan imorn och börja skissa på en plan.

Träningspasset idag.

Bänkpress 4set superset med cableflyes 4set.
Cableflyes underifrån 4set.

Stående militärpress framifrån 5set.
Lateral raises 4set.
framsida axlar 3set.

Efter jag hade värmt upp axlarna så var det dags att smälla på med lite vikter, jag brukar hålla mig runt 50kg på stången. Måste vart blind idag första setet visade sig vara tyngre än vanligt, men fick iväg 6reps iaf. När jag hade lagt ner stången och jag kollade så hade jag råkat slänga på 60kg istället för 50kg.....vilken tabbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0