Ljusning i horisonten...

Mina dagar då jag har legat i hälsans hus solarie har börjat ge resultat ! Brun och fin inför resan. Det verkar lovande. Även fysikmässigt så känns det som finns lite ljus i tunnlens ände. Har blivit rekomenderad att vila mera, vilket jag gjorde igår och det har nog haft en postiv effekt på min förbränning. Med tanke på att min kcal intag och kolhydratsintag är rätt så kraftigt mindre så blir det enklare helt enkelt.

I dagens läge tror jag nästan alla har hört talas om Crossfit. En grym sport som aktiverar allt styrka,kondition,snabbhet, och balans. Jag har hållt ögonen på detta ett tag och idag så körde jag mitt första pass.
Eftersom jag vill kicka igång min förbränning som har vart avstannad ett tag så är detta perfekt att chocka kroppen med. Kombinerar detta med lite vanlig styrka och såhär såg mitt första pass ut...

Marklyft 5set 5-10reps, 90 sek vila.

WOD - Workout of the day.
15 armhävingar
10 chins
15 dips
10 militärpressar
15 boxhopp
15 trx rodd

Körde alla dessa övningar i följd, väl klar med första rundan så vilade jag 60sek, sen så repeterade jag detta yttligare 2 gånger till, så 3 rundor totalt. Avslutade dagens pass med lite mage och bicepscurl med myoreps sen cardio en stund! Kan säga er att jag är rejält biten på crossfitens härliga träning, och ska försöka fortsätta kombinera detta med min vanliga styrketräning.



Crossfit med Blair Morrison


Kommentarer
Postat av: sandra

ja jävlar vilken man! De där me å kräla nedför tar nog allt död på axlarna:)

2012-02-24 @ 12:40:57
URL: http://sandrajennerstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0